Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

TMJ ‘Belasah’ Media Tempatan


TMJ-JDT

Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim mempertikaikan laporan-laporan media tempatan terhadap JDT yang disifatkannya lebih berminat untuk mensensasikan setiap peristiwa yang remeh membabitkan Harimau Selatan itu.

Baginda yang juga Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) ternyata kecewa dengan sesetengah ketua editor dan produser sesetengah media yang menurutnya kerap kali gagal menyampaikan berita positif yang dilaksanakan oleh JDT.

Tunku Mahkota Johor memberikan contoh kegagalan media tempatan menonjolkan perjanjian usahasama JDT dengan kelab-kelab gergasi bolasepak Eropah seperti Manchester City dan Borussia Dortmund, pembangunan akar umbi, pembinaan akademi seluas 35 ekar di Kulaijaya, sumbangan kepada mangsa banjir dan fasiliti sedia ada.

“Adakah Johor bukan sebahagian daripada Malaysia? Adakah terdapat kempen peribadi untuk menjatuhkan Johor Darul Takzim atau kerana keluarga Diraja Johor tidak pernah memberikan sebarang penganugerahan seperti pangkat Datuk kepada mereka,”.

“Sikap tidak profesional seperti inilah merupakan faktor negara kita tidak akan maju,” kata baginda.

Pasukan selatan tanah air itu menurut Tunku Ismail mendapat liputan yang lebih baik daripada media asing berbanding negara sendiri.

Baginda memberi contoh bagaimana usaha JDT meningkatkan pembangunan bolasepak tempatan telah disiarkan secara meluas oleh stesen televisyen Jepun, sedangkan pada masa yang sama Harimau Selatan ‘terus diserang dan dijadikan sasaran oleh sesetengah media tempatan’. – MalaysiaGazette
SHARE

Unknown

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment